28 April 2017

Segmen Blogwalking & Bloglist By Miss BaNu

2:11 PTG 3 Comments
KLIK BANNER UNTUK JOIN


Tambah satu lagi usiamu,
tambah juga pastinya dewasamu,
juga tambah juga waktumu untuk kejar
dan wujudkan mimpi pada tahun ini.
Ingatlah tanpa mimpi dan impian, tak mungkin kenyataan
dan realiti akan wujud. Teruskan usahamu dalam mengapai
segala mimpi dan impian itu. Salam ukhwah sahabat.



TAMAT : 28 APRIL 2017





Giveaway Dior Miniature Perfume Mini by Ourmemoria.my.

1:46 PTG 2 Comments
Assalamualaikum. Dengan rasa rendah hati Fiza menjemput semua pembaca blog Ourmemoria.my untuk sama-sama memeriahkan Giveaway yang dianjurkan sendiri oleh Fiza.

Copy dan klik banner untuk penyertaan

Giveaway Dior Miniature Perfume Mini bermula pada hari ini 18 April hingga 1 Mei 2017. Semua blogger yang bermastautin di Malaysia dijemput untuk menyertainya.


Dior Miniature Perfume Mini Set mengandungi:
5 ml EDT Dolce Vita, 
5 ml EDP Miss Dior, 
5 ml EDT J'adore,
 5 ml EDT Midnight Poison,
 5 ml EDT Dior Addict
Ada 5 jenis Dior Miniature Perfume untuk dimenangi dan hanya 5 pemenang yang akan dipilih. Jemput semua blogger untuk memeriahkan giveaway ini.


Testimoni Detok Tea Medina Desire Part 3

1:35 PTG 0 Comments
Wow. Teruja betul hari2 dapat feedback macam ni hehee. 

Boleh stop selepas dapat berat yang diidamkan. 
Best tea ever ♡

Penyelesaian berat badan paling murah , selamat dan berkesan.

 InshaAllah 😘 serendah RM40 ! Set combo tu tau..
Nak beli yg rm15 pun boleh ♡

Toksik badan pun akan berkurangan jika diamalkan selalu.

Badan akan terasa cergas 🙆🙆🙆
Whatsapp +6013 6462960








Testimoni Detok Tea Medina Desire Part 1

12:59 PTG 0 Comments
Best bila ada yang tegur
"eh kau dah slim lah. nampak dah kurus."
Hohooo hati macam berbunga bunga gitu. Rasa macam nak turunkan lagi berat badan. Yesssza!! berjaya !
Tak sia sia beli set combo medina teh 😍
Alhamdulillah, memang nampak hasil yang positif
.
WS : 013 6462960 I AIN
IG : @detoxteamedinadesire1
COD : Senawang N9
POS : 1Malaysia











Lagu Pertama Kali - Shaa

12:49 PTG 1 Comments
Pertama Kali
Ku Kenalkan dirimu
Betapa Indahnya
Bila Kau senyum

Pertama Kali
Ku Rapat denganmu
Baruku tahu kau
Amat bermakna padaku

Aku tahu kau sudah berpunya
Tapi Ku sanggup menunggu selamanya
Hingga kini aku menanti
Mengapa Sikit engkau tidak mengerti

Mengapa Kini engkau berbagi
Aku Disini tetap akan menanti
Puasku Rayu puas memujuk
Kau Tetap dengan egomu untuk meninggalkan ku

Waktu Kau rapuh aku yang kau tuju
Bila Ku merindu kau pergi menjauh
Pertama Kali
Ku Kenalkan dirimu

Betapa Indahnya
Bila Kau senyum
Aku Tahu ku bukan pilihanmu
Tapi Ku tahu ku hanya cinta kamu

Pertama Kali
Ku Di lukai


17 April 2017

Cerita kami | #genghuruhara Kami Sahabat Dan Kami Musuh

5:02 PTG 2 Comments

Kau ada di kalaku suka
Di kalaku duka
Setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada di kalaku perlu
Setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh

Kaulah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidupku
Kaulah yang di situ
Setia menunggu ku
Kaulah yang satu
Menjadi sahabatku

Kau ada di kala ku jatuh
Di setiap bangunku
Terus menemaniku tanpa rasa jemu
Kau ada di setiap tawa
Di kala bahagia
Kau menjadi sahabatku selamanya

Kaulah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidupku
Kaulah yang di situ
Setia menunggu ku
Kaulah yang satu
Menjadi sahabatku
Sahabat... tetap bersama mu jika
Kau perlu... kan ku... dan ku tak kaku
Tak kekok kalau sampai buntu
Kita belok
yo...yo
Berjangkit sesama seperti mengusik
Si melatar
Kau kau jangan kau melampau dan
Kalau siapa mengusik Najwa tolong
Bagi tau aku tapau

Ku tahu ku kan selalu ada
Ada dirimu
Dan ku harap kau juga rasa begitu
Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku
Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu, menjadi

Ohh...ohhh...ohhhh
Menjadi sahabatku...

Take Note Kami sahabat kami musuh. Adakala kami bertengkar adakala kami berbaik. Siapa kami, hanya kami yang tahu..


15 April 2017

Perjalanan Hidup Cerita Kami

12:01 PTG 2 Comments

Bila kau jumpa kawan yang satu kepala
Kau akan faham apa maksud giler giler

Bila kau dapat kawan yang giler giler
Kau akan faham apa maksud mental

Aku..
Alhamdulillah, perjalanan aku disini mudah
Aku temui mereka yang satu kepala
Aku temui mereka yang giler giler
Aku temui mereka yang mental

Aku turut sama merasai kegilaan itu
Aku turut serta merasai mental itu

Aku bahagia dengan dunia kami
Dunia yang giler giler
Dunia yang kami cipta secara batasan

Siang kami kerja
Dunia kami hanya kerja.. kerja.. kerja..
Malam kami berjimba
Dunia kami penuh dengan warna warni
Kami melepak bersuka ria
Kami berjenaka ketawa senang hati
Kami berjalan menyusuri laluan kebiasaan
Kami rider redah panas dan hujan
Kami perantau bertemu di tempat yang sama

Kami..
Ada kalanya kami bertengkar
Ada kalanya kami bercakaran
Ada kalanya kami bahan antara satu sama lain
Ada kalanya kami mengutuk mengata
Tapi kami tetap kami..

Ada ketika kami berpecah
Tapi akhirnya kembali bersatu
Masa kami banyak dihabiskan bersama
Kami mengharap antara satu sama lain
Semoga persahabatan kami kekal utuh
Walau nanti diantara kami tidak lagi disitu
Semoga cerita kami tidak bernokhtah disitu
kami..



14 April 2017

Izinkan Aku Bahagia Dengan Cara Aku

4:27 PTG 1 Comments
Aku benci kau sebab kau buat aku terlalu sayangkan kau. Berjuta kali aku ulang ayat tu. Hakikatnya semuanya takkan berubah. Masa tak mungkin diundur. Kau dan aku tak mungkin kembali bersama. Hurmmmm.. hampir aku lupakan kau. Tapi tetiba kau muncul. Muncul dalam mimpi indah aku. Walaupun indah, bagi aku itu semua ngeri. Kenapa.. sebab mengingati kau buat aku sakit.

Sejauh ini aku berlari. Gigih berusaha lupakan kau. Hakikatnya hampir setiap detik nama kau tetap meniti dibibir aku. Bercerita tentang kau, sejujurnya aku tak mampu. Bimbang banyak carutan yang keluar berbanding perjalanan cerita yang indah. Hakikatnya aku benci sebab kau buat aku terlalu sayangkan kau. Rindu.. jangan dipetik perkataan itu. Rindu tak pernah padam walaupun tak terungkap. Hurmmmm rindu masa masa dulu.Aku rindukan kenangan bukannya rindukan kau. Eh...

Kalau betul sayangkan aku, tolong jujur. Kalau betul kau sayangkan aku, dia takkan wujud antara kita. Kalau betul kau sayangkan aku, kau takkan sakitkan hati aku. Kalau sayangkan aku, tolong biarkan aku terbang bebas. Kalau... perkataan kalau tak mampu buat aku hidup bahagia. Ia hanya secebis harapan plastik untuk menyedapkan hati yang kian retak beribu.

Aku selesa sebegini. Meniti hidup bersama sahabat dan musuh. Meredah kehidupan dengan mereka yang kepala giler. Pedulikan apa orang bercerita, yang penting kami tahu batasan kami. Kau siapa nak menghakimi kami.. kau siapa nak menghukum kami.. pergilah kau jauh dari aku. Aku doakan bahagia milik kau. Dan doakan juga bahagia yang mendatang untuk aku. Izinkan aku bahagia dengan cara aku. Jangan lagi pernah kau datang dekati aku. Sekian.


Adakah Hati Aku Terasa

4:13 PTG 0 Comments

Adakah hati aku terasa...
Sering kali aku bertanyakan hati..
Adakah aku mampu hadapi semua ini..
Indah khabar dari rupa..
Indah yang dipandang tak seindah yang dirasai
Apa yang aku pandang
Apa yang aku rasa..

Aku memerhati perjalanan mereka
Aku melihat kisah hidup mereka
Mereka gembira bergelak ketawa
Aku pasti ketawa mereka plastik
Mereka cuba sorokkan realiti sebenar

Duhai sahabat..
Bagi aku kita kemudi dunia yang sama
Arah kita sama berlawanan angin
Walaupun seringkali pertengkaran terjadi
Walaupun acap kali tertinggi suara
Itu lumrah dalam persahabatan kita

Duhai sahabat
Kita kongsi kegembiraan yang sama
Masa dan ketika kita habiskan bersama
Walaupun gemar bertengkar.. bercakaran
Itu rencah kegembiraan kita
Mereka mungkin tidak ketahui
Mereka mungkin akan menuding jari
Jom kita abaikan mereka..










12 April 2017

Manusia Yang Pelik

4:01 PTG 1 Comments




Manusia.. kehidupan..
Bagi aku manusia ini pelik
Manusia miliki pelbagai jenis ragam.. kerenah.. peel
Aku selesa memerhati..
Aku berkawan dengan mereka yang pelik
Jangan ditanya apa yang aku rasa
Jangan ditanya apa yang aku alami
Jangan ditanya adakah perengai aku berubah seiring mereka

Bagi aku perangai.. peel.. ragam kita berubah ataupun tidak
Semua itu bergantung kepada diri sendiri
Kita dah dewasa.. kita dah besar..
Sel sel otak kita dah berhubung..
Jadi fikirlah sendiri sebelum bertindak
Perlu ke kita ikut sikap negatif mereka
Perlu ke kita turut serta dalam aktiviti negatif mereka
Tepuk kepala bagi otak berfungsi
dan tepuk dada bagi jantung bergerakkk..

Kita hidup dalam kalangan manusia yang pelbagai jenis
Ada yang baik.. terlalu baik
Ada yang jahat.. terlebih jahat
Ada yang jahil.. sangat jahil
Ada yang warak.. sangat warak..
Cuba kutip nilai positif
Cuba hindari nilai negatif
Cuba dekati mereka dan serapkan kebaikan..
Cuba.. cuba.. tanpa kita cuba kita takkan berjaya..

07 April 2017

Istimewanya Wanita Maka Bersyukurlah

2:33 PTG 1 Comments

Istimewanya Wanita..maka Bersyukurlah..

Wanita..

Dalam Al-Quran wanita mendapat tempat kehormatan yang tidak diberikan kepada kaum pria. Terdapat surat An-Nisa (wanita) namun tidak terdapat surat Ar-Rijal (laki-laki).

Dan diantara bentuk penghormatan kepada wanita di dalam Al-Qurān, wanita begitu dijaga dan dilindungi kehormatan dan kesuciannya, tidak diumbar keindahannya meskipun hanya sekedar namanya. Karena tanpa ditampakkan sekalipun naluri laki-laki normal pasti akan mencarinya.

زين للناس حب الشهوات من النساء ..

"Telah dihiasi bagi manusia (laki-laki) kecintaan terhadap syahwat berupa wanita.." (QS. Ali Imran : 14)

Silahkan anda cari nama wanita selain Maryam Ibunda Nabiyullah Isa alaihimas salam yang Allah ta'ala sebutkan di dalam Al-Qurān. Tidak ada. Itupun Allah sebutkan dalam rangka membantah orang-orang yang mengklaim Isa anak Allah, untuk menegakkan tauhid dan meruntuhkan kesyirikan.

****

Secantik-cantik wanita adalah yang sedikit bicaranya dan banyak diamnya..

Seindah-indah wanita adalah yang banyak berkreasi dengan kesabarannya dan suka membahagiakan selainnya..

Dan sebodoh-bodoh wanita adalah yang suka bersolek dengan penampilannya namun buruk perilakunya.

Oleh: Ust. Ridwan Abu Raihana hafidzahullah

#copypaste

Senarai Pemenang Pencarian Bloglist April - Jun 2017

1:32 PTG 15 Comments


Assalamualaikum. terlebih dahulu, saya nak mohon maaf sebab lambat umumkan url/link yang bertuah. Terima kasih jugak untuk uoll yang sudi join contest yang tak seberapa ni. kihkihkihhh..

Seperti yang diberitahu sebelum ini, saya mencari 10 url/link bertuah untuk dimasuk dalam bloglist bulanan saya. Tahniah diucapkan kepada link/url yang bertuah. Jom kita tengok siapakah yang bertuah itu :)

Untuk senarai penyertaan, boleh klik di sini










Tahniah !

Follow Us @soratemplates