Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Sebuah Luka Paling Dalam Dihati

Kini hatiku hancur terluka
Sungguh-sungguh sedih rasanya
Pedihnya hatiku kini kian terasa
Semuanya ku tangisi melegakan rasa

Namun hatiku tetap merasa
Pedihnya luka tak terkira
Bila diri ini dirasakan bermakna
Memang berguna pada sesiapa

Namun bila diri tak lagi berguna
Kau buang diriku begitu saja
Bahagiaku kecapi rupanya seketika saja
Luka yang datang lebih cepat dari segala 

Payah dirawat pilunya rasa
Andai hadirmu hanya seketika
Mengapa kau beri harapan yang sedimikian rupa??
Sedarkah dirimu kiniku rasa apa??

Berharap pada segala tapi musnah semuanya
Yangku rasa kini apa yang ada??
Biarlah aku menanggung luka
Alasan itu sekadar cuma

Andai itu yang kau pinta
Aku tak dapat bekata apa
Kerna aku bukanlah sesiapa
Hadirku anggapanmu sekadar membuatmu gembira

Puasku menangis mengeluarkan air mata
Namun jiwaku kian melara
Berduka dan terus terluka
Andai senang itu kau minta

Biarlah aku terus berduka
Biarlah engkau rasa bahagia dan gembira
Kerna aku cuma insan biasa
Yang hanya mengharap pada yang tak rela

Dugaan tiba namun ku hadapi sendiri tanpa sesiapa
Berlalu sudah nikmat bahagia
Kini yang hadir hanyalah sedih dan luka:(


Tiada ulasan