20 Februari 2017

3 Senaman Mudah Kempiskan Perut





3 Langkah Mudah Untuk Kempiskan Perut

1.SIT UP

Lakukan sit up dengan menggunakan pelapik agar anda berasa selesa

Saat melakukan sit up, jangan lupa untuk mengatur nafas anda dengan baik

Sewaktu anda di dalam posisi baring, Tarik nafas anda secara perlahan-lahan dan dalam

Kemudian, ketika anda mulai bangun, hempuskan nafas secara perlahan-lahan

Buatlah sit up semasa perut anda dalam keadaan kosong

2.CYCLING

Baring di atas lantai dengan menggunakan pelapik agar anda rasa selesa

Naikkan kedua-dua kaki sehingga paras 45 darjah

Gerakkan kaki anda seolah-olah sedang mengayuh basikal [kekalkan pada paras 45 darjah]

Jaga pernafasan anda dan jangan kayuh terlalu cepat

3.LEG EXTENSION

Baring di atas lantai dengan menggunakan pelapik agar anda berasa selesa

Naikkan kedua-dua kaki pada paras 90 darjah. Kemudian turun kaki anda dengan keadaan rapat kedua-dua belah kaki [jangan sampai tersentuh lantai]

Ulangi pergerakan ini selama 20 kali. Jaga pernafasan anda ketika kaki naik dan turun