Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Pasrah bukan menyerah


Sekuat dan sejujur manakah
Hati ini merelakan
Dia bukannya tercipta untukku
Ku selami erti mencintai
Berat dan bisa merebahkan andai tak ku gagahi
Kerna cinta itu memberi
Kerna cinta itu peluang
Namun bukan lagi buatku
Mungkin Tuhan ingin memberitahuikan sesuatu
Bagaimana untuk aku terima kebahagiaanmu itu
Punya jalannya, jalannya bukan bersama denganku
Dia yang mengenalkan padaku
Erti cinta sebenar
Dia yang menyakitiku meski tanpa kehendaknya
Sehingga aku sedar segalanya


Take note : Aku kuat tapi akhirnya aku hampir rapuh. Aku tabah tapi akhirnya aku hampir rebah. Aku bersemangat tapi akhirnya aku hampir kecundang. Aku hampir jatuh terduduk namun Allah dan insin disekeliling masih menyayangi. Aku tahu Allah menguji hati aku kerna Allah menyayangi aku. Aku tahu insan sekeliling ada dikala aku tersungkur. Walaupun kadangkala aku kelihatan bersendirian. Aku penat sebenarnya tapi aku cuba untuk kembali kuat. Aku hampir tak berdaya sebenarnya tapi aku cuba untuk kembali tabah. Aku tahu tiada erti untuk aku bersedih kerna yang pasti dia bukan dicipta untuk aku. 

4 ulasan

  1. bertabahlah dear..kawan bru ni..salam kenal

    BalasPadam
  2. haa.. macam nilah sy tengah rasa sekarang.. hee. apa-pun.. sabar ja.. Allah ada :D

    BalasPadam
  3. Keep it up dik..yg lepas biarkan berlalu..Allah ada :)

    BalasPadam
  4. Semoga dikuatkan hatimu, dan diberikan jalan penyelesaian kepada semua permasalahan yang dihadapi ye...ameen...bertabahlah... ;-)

    BalasPadam