Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Monolog | Part 5

Alamakkkkkkk ! cuti tiga hari dah habis. Esok dah mula kelas seperti biasa. Esok dah mula traning seperti biasa. Oichhh tidakkkkkk ! aku macam tak sedia pun lagi. Macam malas nak pergi kelas. Macam malas nak turun traning.

Hurmmm.. 3 hari cuti, macam-macam benda dah aku makan. Langsung tak berpantang. Hancur terus diet/ pantang larang yang aku amalkan sejak dua tiga minggu ni. Hampeh! Cuti punya pasal, semua benda aku bedal. Meggi aku makan, ais aku kunyah.

Adoii.. esok petang traning mesti sakit sikit ni. Badan pun macam dah berat. Tiga hari cuti, memanjang makan tidur, makan tidur je dalam bilik. Hahaaa habeslah aku macam gini. Hurmmmm.. macam nak menyerah kalah pun ada.

Sebenarnya, aku pun tak tahu aku ni betul-betul nak main netball ke tidak. Tiap petang memang aku turun traning tapi entahlah.. Kekadang aku rasa macam tak berharap pun untuk ikut serta. Tapi kekadang, aku berharap jugak untuk terpilih sekali. Ishhh.. entahlah, hati macam bercampur baur. rasa nak main dan tak nak main tu macam 50-50.

Ikutkan hati, aku macam tak yakin. Tak yakin sebenarnya aku mampu main dengan baik. Almaklumlah, dah hampir dua tahun kowt aku tinggalkan dunia netball ni. Rasa macam takut pulak bila kembali main secara serius. Untuk setakat ni, kalau tak silap dah dua kali aku join dlm friendly. Friendly pertama dengan ikbn dusun tua. Time tu, mula-mula nak main memang aku gementar gila. Ingat lagi, dapat je bola dekat aku terus gabra. Hahaa kalut terus tak tahu nak passing kat siapa. Habis semua orang aku langgar. Rempuh dah macam main ragbi pulak rasa. Tapi alhamdulillah, kami menang. Untuk friendly kedua, aku join waktu friendly dengan ikbn kuala langat. Time ni memang stamina semput giler. Diaorang macam dah terror giler kowt. Kesudahannya dyorang menang dan kami kalah T_T. Untuk friendly ketiga ni, kalau tak silap aku pada minggu ni. Alhamdulillah, aku diberi kepercayaan untuk bermain sekali. Tapi entahlah, aku ni macam tak yakin je. Takut, bimbang, semua ada. Kalau tak silap aku, untuk friendy kali ni kami akan lawan dengan ilp kuala lumpur. Entahlah! aku tak pasti macam mana cara mainan diaorang. Aku tak pasti saiz badan dan kekuatan diaorang tapi aku harap kami ada peluang untuk menang dalam friendly kali ni.

InsyaAllah, kalau diberi kesempatan aku berpeluang untuk turut serta dalam sukan antara ikbn yang akan diadakan pada minggu depan. Ishhhh.. garba wehhh. takut wehh.. hohooo perasaan aku bercampur baur. Tak tahu nak cakap apa. Semoga apa saja keputusannya, itulah yang terbaik untuk aku. Kalau aku terpilih, alhamdulillah. Seandainya aku tak terpilih pun, alhamdulillah. Huhuuu,,


Niat asal aku turun bersukan dan traning netball tu sekadar untuk bersukan dan mengeluarkan peluh. Tapi tak sangka pulak aku mampu pergi hingga ke peringkat ni. Apapun, alhamdulillah. Mungkin inilah jasa dan sumbangan yang dapat aku taburkan sebelum aku keluar pergi praktikal awal tahun depan. 

1 ulasan