Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Monolog aku | Dia Part 1

Aku selalu perhatikan dia. Aku tak pasti dia perasan sedar ke tidak yang aku perhatikan dia. Aku suka perhatikan gelagat dia. Dia kuat tidur. Dia selalu smoking. Dia seakan berdikari. Dalam erti kata lain, sorang-sorang pun mampu hiduplah. Dalam kelas, aku selalu tengok dia sorang-sorang. Telefon selalu melekat di tangan. Taip masej dua tiga keping lepas tu senyum sorang-sorang. Entah! Aku pun tak pasti dia masej siapa. Buah hati, mungkin?. Tapi setahu aku dia tade buah hati. Dialah yang bagitahu aku dulu.

Aku suka tengok dia senyum. Tapi susah dia nak tersenyum. Dia pun jarang bercakap dalam kelas. Mungkin simpan suara kowt. Tak pun pemalu. Oichhh haprakkkk lah! Tade nya nak pemalu bagai. Dia selalu jugak kenekan aku dalam kelas. Huhuu aku selesa kawan dengan dia. Dia jenis tak banyak kerenah. Best student dalam kelas tu. Bab-bab pengiraan dia memang terror. Bab-bab membaca lagilah error. Boleh dikatakan, dialah budak bijak dalam kelas. Tapi dia jenis low profile. Simple dan stedy je. Tak gopoh, tak kecoh macam orang lain.






1 ulasan