Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

- Merpati Putih kau kesayanganku -

Assalamualaikum reader...


Mengering sudah bunga dipelukan
Merpati putih berarak pulang terbang menerjang badai
Tinggi di awan, menghilang di langit yang hitam
Selamat berpisah kenangan bercinta
Sampai kapankah jadinya aku harus menunggu
Hari bahagia seperti dulu
Bersama kasih kembali mesra
Bercumbu lagi memadu satu janji berjuta bintang
Dalam pelukan sehangat pagi yang terang...


Sayang tidak semestinya akan bersatu.. Sayang tidak semestinya akan bersama.. Sayang tidak semestinya akan berdekatan.. Sayang tidak semestinya akan memiliki.. Sayang, satu rasa yang wujud jauh di dalam sudut hati yang paling dalam. Sayangnya aku terhadap kau tak mungkin dapat aku ungkapkan.. Sayangnya aku kepada kau tak mungkin untuk aku memiliki.. Aku tahu rasa sayang aku tak mampu untuk membahagiakan kau.. Aku tahu hanya berbekalkan rasa sayang aku mana mungkin kau akan bergelak ketawa disisi aku.. Aku tahu aku bukanlah insan yang kau sayangi seperti mana aku menyayangi kau.. Sayangnya aku pada kau melebihi rasa sayang kau terhadap aku. Aku tahu rasa sayang aku untuk kau tidak mampu mewujudkan jiwa yang hidup di dalam hati kau. Aku tahu aku tak mampu menghidupkan jiwa kau yang ketandusan kasih sayang itu. Sesungguhnya hanya berlandaskan rasa sayang aku masih tidak mampu mendapatkankan jiwa kau. Sungguh hati ini menyayangi kau.. terlalu menyayangi kau.. Aku mengerti kehadiran aku hanyalah halangan untuk kau mendapatkan kebahagiaan kau...Maaf andainya kehadiran aku mengganggu masa dan waktu kau.. Namun ingin aku katakan, rasa sayang yang hadir di dalam hati aku adalah suci dan ikhlas untuk kau.. hanya untuk kau meskipun kau bukan milik aku.. Aku tak mampu untuk memiliki kau..Terlalu tingginya harapan aku untuk hidup dengan kau..Apakah aku belum beruntung naman tingginya harapan aku untuk hidup disisi kau.. Aku sempurna dengan kau.. Aku ingin habiskan sisi hidup dengan kau.. Hanya kau yang mampu membuatkan aku terpukau...

Tiada ulasan