Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

- kehilangan itu menyakitkan -



bagi aku 
dalam hidup nie kita diberi pilihan
sebenarnya apa yang jadi
mybe disbbkan diri kita sendiri kowt
jadi diri sendiri ataupun hipokrit
nak menyayangi ataupun membenci
ak ? hurmmm rumit sangat kowt
kekadang aku merasakan 
aku menyayangi seseorang tue disaat dya telah tinggalkan aku
pernah terfikir kenapa saat dya disisi aku tak belajar menghargai
kenapa ketika dya dekat aku pinggirkan dya
pinggir ? ouh patt ke aku pakai ayt tue ea ?
aku bukan pinggirkan dya tapi semuanya berlaku dgn pantas kowt
kami kenal , kami satu kelas , kami rapat , kami melepak bersama ,
kami bnyak habiskan masa bersama , dya selalu protect aku ,
dya pelindung aku masa kat kolej , dya selalu ada tyme aku sudah ,
dya disisi saat aku bersedih ,
pada aku semua tue dya lakukan atas dasar persahabatan
ya ! perSAHABATan tapi ...
kenapa mlm tue tetiba dya meluahkan rasa ?
hurmmm aku buntu , aku terkejut , langsung tak menyangka
dya menyayangi aku ? dya anggap aku lebih dari kawan ?
tapi aku ? kaget ! terkejut ! blurr ! binggung kejap !
lepas kes tue kami seakan mengelak utk bertemu
hurmm dlm kls pun dya duk jauh kat blkng
tapi takdir Allah , tak siapa jangka tetiba dya excident
ak ? aku laa org yang paling terkejut
pepagi buat masuk clas tetiba dyorg ckp dya excident..
tgh ari tue jdk aku pegi melawat dya kat hospital
ak ingat lagi hari tue hari jumaat , ya hari jumaat !
hurmm lps pada excident dya ckp dya tnggu keputusan dari aku
dya ckp dya nak keputusan tue masa hari dya last pegi buat firioterapi jari
ak ? aku mcm base laa blur 
ak mntk pendapat kak oyienz *kwn , akk dn jgk roomate ak
dya ckp terpulang pada aku dn aku plak mcm tade kesudahan jep duk memikir..
hinggakan akhirnya hari last dya buat fisioterapi , pertengahan bulan Mac..
semuanya berakhir.. ak hilang dya..
saat tue baru aku merasa kekosongan , aku kehilangan dya
airmata ? hanya tangisan dgn penyesalan yg tade kesudahan yg mampu aku rasai..
hingga saat nie rasa syg utk dya masih ada
even hampir 5tahun semua tue berlalu tapi aku tetap masih menyayangi dya..
hurmm seandainya dya milik ak
semoga kami akan bersatu
dan andainya dya bukan tercipta utk ak
aku belajar utk menerima hakikat itu dan
semoga dya bahagia dgn pilihan hati dya...
"pkck, andainya kaw tahu isi hati aku yg sebenar
ak mohon kaw bagi aku satu lagi peluang dan semoga aku 
dapat memanfaatkan peluang itu, Aamin"

2 ulasan

  1. Urm... Sdeynya... Apa kata... Lepas ne... Awk try falsafah... Syg org y syg awk.. Bkn org y awk syg.. Maybe xdela nak nyesal kemudian.. And yes !!! Kehilangan itu sangat menyakitkn... Terutamanya bila berkaitan dgn y kita syg.. Aminnn...InsyaAllah.. Jodoh itukn milik Allah... Doa bnyk2 k.... Gud nyte.

    BalasPadam
  2. Hidup tak seindah yang digambarkan. Kedukaan selalu menghampiri walaupun kita cuba berlari. Carilah kekuatan dalam diri moga diri tak terjatuh lagi. Semoga awak cekal dengan segala ujian dalam kehidupan.

    ZH Blogger

    BalasPadam