Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

- pengalaman hari nie -

assalamualaikum...
syukur pada Yang Esa hingga ke saat nie masih dapat bernafaz menghidup udara segar lantas mengharungi pahit manis kehidupan. adat laa dalam hidup nie setiap hari pasti ada perubahan dan pembaharuankan.

ok bercerita pasal pembaharuan, meh sini nak share satu story...
disbbkan tarikh untuk aku nak sambung stdy dah dekat so nak tak nak aku terpaksa laa ugk pergi lakukan urien test untuk dadah. ini adalah sala satu syarat yg aku kena uat sblum ak lapor diri di ABM.
siapa sangka sepenakut aku akhirnya datang ugak keberanian dalam diri nie. siapa duga akhirnya aku jejak ugk kaki ke klinik seorang diri... yeyeehh ! neh satu pengalaman yang agak gilerk laa untuk aku. ye laaa selama nie aku kan xske jejak kaki ke klinik atau pun hospital. alaa sbnar nyer bkn sbb ape pun, aku nie jst xske bau ubat yang tah pape dan yang paling penting aku xske tgok jarum..tue jerk .. kihkihkihhh...
tapi pengalaman aku pagi td pergi klinik sowng diri mmg beto2 brani mati. serius aku takot gler, sampaikan akak yang jaga kaunter pendaftaran bole tgok knapa muka aku pucat.. hehee akak ouh akak laen kali diam2 suda laa yerk, malu i taw.. nak dijadikan cerita td, kebetulan ramai plak owg kat klinik so aku pun terpaksa laa tunggu kan, fuhhh ! aty nie mmg dah xkeruan.. wase mcm nak lari jerk, nak balek umah cpt2, tapi wase nak nangis pun ade kihkihkihhh.. punya laa penakut aku nie kn.. ? tapi ape pun nsb baek ade 'ank jin'. sepanjang aku kat ruangan menunggu klinik tue dya laa yg xputus2 msg dgn aku, konon laa kn nak ilangkan rasa gabra aku ni.. piirahh mabukkk :)
ape pun aku masih dpt control rasa takut tue tapi bile tibe turn aku masuk bilik doktor, perhhh mcm nak pecah jantung hati nie. takot ! takot ! dn takot ! yeyeehh ! aku akui aku nie mmg penakot skit dlm bab2 klinik, ubat dn hospital nie.. si doktor tue plak mcm bole agak jerk aku tgah gementarkn, dan2 jerk die ajak aku borak. tapi apa pun doktor tue mmg baek.. lemah lembut, sopan santun, alahaiii ! sejuk mata aku memandang..heheee..
apa pun alhamdunillah sbb urien test aku negetiv.. yeyeeehhh ! so ni makna nyer aku bersih dan bebas dari sebarang najis dadah !




take note : nie laa pengalaman yg mmg aku langsung xjangka. akhir nyer stlah puas berpusing pening cari alasan, aku terpaksa ugak jejak kaki ke klinik. ari nie frst tyme aku pergi klinik sorang diri dan frst tyme ugk aku pergi lakukan urien test utk memastikan samaada aku terlibat ataupun tidak dgn najis dadah.. yeyehh ! xsangka plak ea aku nie dlm kekasaran ada kelembutan dan dalam keberanian ada ugk terselit rasa takut :)



Tiada ulasan