Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

- interview b'jln lancar -

salam petang semua.....
alhamdunillah segala interview pagi tadi berjancar. walaupun agak lama aku menanti turn tapi wase nyer mmg berbaloi laa kowt... tapi pagi dlm 8lebh gerak dari umah dan tepat jam 9:00am aku sampai kat ABMT. sekali pandang mmg lengang jerk kawasan sekitar ABm tue, tyme tuh aty aku berdetik 'alaa myb ta ramai kowt yang datang interview neh' tapi mak aikkk ! sekali aku sampai kat dewan interview dah ramai yang beratur panjang ikut turn... hahaaa.. aku pun dgn muka slamber terus daftar dan duduk kat kerusi acm owg bodoh. tyme tuh mak nak ayah aku lepak kat kantin sambil makan-2 sementara tunggu aku.

detik demi detik jam kuning kat tangan aku dah pun pukul 10:30am tapi nama aku langsung ta di sebut. tyme tuh aku serius da fead up. duduk ats kerusi tuh acm org bodo. na berckp ta de kwn. aku pusing kiri kanan semua nyer si kumbang yang separuh sedar. heheee ada yang menguap, ada yang dah tunjuk muka bosan dan ada yang dah tersengguk2...aku ? aku kerimasan berbaju kurung.. ishhh ! detik2 yg teramat menguji kesabaran aku. tgah syok2 aku duk belek2 sijil yang ta pape aku bwk, tetiber nama aku di panggil.. perhhh ! tersentap jantung aku. dup ! dap ! dup ! dap ! hahaaa.. gementar nyer aku tyme tuh hanya Allah yang tahu. abes berpeluh tapak tangan aku. aku pandang kat abang yang panggil nama aku, dya mengangguk dan suh aku masuk.. bismillahhirahmanirahim... ! mengucap panjang aku masuk dgn kaki kanan.

fuh ! aku bkak jerk pintu bilik tue, dah sedia menanti 4org pakcik2 yang bakal menginterview aku. eh-2 tapi ta sangka plak salah sowng diantara mereka ada yang aku kenal.. heheeee so ilng skit nervous tue. muka sowng2 aku tgok acm garang jerk, dah laa tanya soalan dgn nada yang kuat.. comfrem dyowg cam kowt muka aku yang kepucatan tyme tue.. hahaaaa.. dlm aty aku saat tue jst fikir nak kuar cpt2 jerk.. aku ta sanggup nak jawab soalan dyowng lama2 kat dlm bilik tue...


ada ke ptt dyowg tnya aku 'awk pernah panjat tangga ? awak pernah dduk ats syiling ? kamu tahu ta yang kamo sorg jerk calon pempuan ney ? awk comfrem minat ke cous ney ? apa yang awk tahu pasal wyering ? dlu pernah blajar motor control ? lukisan bentang awk tahu tak apew ?, awk ta takut ke jatuh tangga ?, awk yakin bole bt apa yang sy suruh nanti ?'. 


tue laa antara soalan2 yang sempat aku pick up dan sedikit comfident aku menjawab ' saia mmg guna tangga pun tyem uat pendawaian, dlu masa teknik kami mmg kena duduk ats syiling utk memasang lampu down ligth,  ya saia tahu enck sbb pihak ABm dah infom kat saia hal ney, mmg saia minat sbb tue dari dlu saia ambek cous ney dan nak sambung setinggi yang bole, saia tahu pasal single phase, three phase, underground, arus ulang alik, motor control, lukisan tue saia belajar waktu skm tahap 1 dan 2, saia pernah jatuh tangga dulu dan semua tue ta kan uat saia serik, i'Allah saia akn uat yang terbaek mengikut arahan encik'


hahaaaa.. agak padat ta jwban aku ? tyme tue ape yang terlintas di kepala semua aku bedal.aku siap ckp lagi yang aku minat masuk site berbanding keje ofis.. heheee harap2 beliau fhm laa yang jiwa aku neh acm mne ea... jgn nilai pempuan dari luaran.. lembut di luar tp bersemangat kental beb...

apa pun sketsa yang berlaku tyme interview tadi semua tuh akan jadi kenangan manis uat aku. heheee.. nampak nya ta sia-2 laa aku bersengkang mata sbb aku berjaya dlm interview tersebut. alhamdunillah aku dapat..i'Allah dlm bln mac ney aku akan lapor diri. thnks mak dan ayh sbb tadi teman aku dari pagi dgn sbr.. heheee... so lps ney bermula laa kisah hidup aku di ABMT laa plak.. ;)



Tiada ulasan