Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

- rendu kat mak -

urm... tyme skrg pagi dah b'anjak ke subuh. tapi mata neh still lagi masih segar ta da tanda-2 na tidow pun. ish ! mata ouh mata npew laa bole plak segar bugar ea utk mlm neh. aku kebosanan di kala mlm ney coz buah aty dah tidow. hurm, na lyn fb plak tgah ta de mood. na lyn tagged pun sama so better aku lyn blogger. huhuu.. saat-2 acm neh ingatan aku hanya teringatakn owg yang aku syg.. untuk saat neh just si dear dan my family jerk yang menerjah ruang legar kotak pemikiran aku. kepada si dear, aku na dya tahu saat neh aku rendu dya, da tiap saat tiap detik rasa rendu tuh ta pernah berkurang sebaliknya makin bertambah dan berkembang.. sesungguhnya sejak aku kenal dya hinggalah saat neh hanya nama dya yg terpahat di hati. aku meyayangi dya. dan kepada my family plak, aku rendu sangat-2 at dyowng. even tiap hari aku b'gayut nan dyowng tapi wase rendu tuh ta pernah hilang dan terpadam. sebaliknya makin bertambah dan makin mendalam. sesungguhnya aku menyayangi familyku  melebihi segalanya. tanpa mereka siapa laa aku hingga ke saat ney.. aku rendu ayh, aku rendu adek-2 aku dan yang paling aku rendu ialah mak. aku rendu dgn masakan mak, aku rendu na dgr bebelan mak, aku rendu na borak-2 nan mak.

 mak..
owg rendu kan mak ngn adek-2 tyme neh. owg wase acm na terbang jerk balek umh. bole ta ? agak-2 mak t'kejut ta ea ble bngun pagi esok nampak owg tgah syok tdow at ruang tamu.. hehee.. mak marah ta ea ? mak-2, dah lama kn mak ta belai kepala owg sambil sikat rambut owg. sambil-2 tuh mest mak akn meleter kn. mak selalu jerk ulang ayt yg sama sampaikan owg da bole hafal dialog mak.. huhuuu, mak mesti akn ckp " angah, kalu takboh sikat rambut gunting laa biar botak. nnt tak pyh susah-2 nak menyikat. ish kusut doh mak tgok rambut awok tuh dik ". beto kan mak ?  huhuuu. mak ! owg rendu sangt na dgr mak meleter ! owg rendu nak mak belai rambut owg sampai owg tertido ats riba mak. hukhukhukkk...

mak...
owg na mak tahu sejauh mna pun owg pergi belajar, selama mana pun owg ta balek kg, sesibuk mna pun kehidupan owg, mak tetap dlm ingatan owg. segala nasihat mak sentiasa owg ingat biar pun kekadaran nasihat tuh owg ingkari.. heheee.. tenk mak sbb selalu ada dgn owg tyme owg susah mahu pun senang. tenk ugk sbb sudi call owg tiap hari. owg tahu mak isaukan keselamatan owg at sini kn ? mak, mak jgn isau auw sbb ank mak neh dah dewasa utk jaga diri sendiri. ank mak neh dah cukup matang dalam m'harungi dugaan hidup. biarpun kekadang ank mak neh kecundang di pertengahan jalan, namun semangat dan segala nasihat mak yang uat owg kembali bangkit utk teruskan hidup. tenk mak sbb sanggup korbankan segalanya demi owg dan adek-2. tenk mak ! tenk ayh ! tenk sbb ada tyme owg perlukan mak dan ayh..


take note :
mak, tenk ats segala p'orbanan yg telah mak lakukan utk owg. owg akn hargai semua tuh sebaek mungkin. mak, tenk sbb maseh lagi anggap owg dak kecik even hakikat sebenar owg dah besa. huhuu.. tenk mak sbb still lagi panggil owg adex biar pun skrg owg bkn lagi b'pangkat adek.. owg wase acm sweet sangat tiap kali mak panggil owg adex.. hehee terasa acm owg neh kecik lagi...
lebiu mak, ayah dn adek-2

Tiada ulasan