Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Restoran Makanan Segera

ptg td aku pergi laa ronda town nan kekawan. tgah syok2 merayap
ada la nmpak iklan "temuduga jawatan kosong". bla baca punyer baca
acm best jerk keje ney. tgok gaji pun acm ble tahan. so kiteowg masuk dan
try la ushar2 manager. hohoo... dya bagi sorng satu borang, isi lengkap2
beserta pic ukuran paspot then anter at dya. urm.. bab2 acm ney mmg kurng
kegemaran so kiteowg pun ambek la borang tuh uat alek...
[tah bila la kn prgi hantar]

alang2 da try pizza, so skrg kteowg pergi la kfc plak. tgok persekitaran
acm best sbb xde r cibuk mne.. frst2 masuk aku tgok ada la sorng pekerja
tuh acm berlagak jerk.. ingn nk angkat kaki jerk tapi nsb ada kwn yg tenang kn
aty aku. hohoo..! teng der. ko the bestt laa...
yg kfc ney kiteorg isi borang then trus antar. serius excted giler kot..
tunggu dlm msa 2minggu tuk interview..
[harap-2 dapat laa..]

hah..! nie mc'd yg dkt bustand. kt sni pun aku pergi try nasib gak..
so harap2 berjaya lah ye. klau dpt ni mmg best laa.. sbb
gaji bole than laa.. kat sni ada di sedia kn ostel so bole jerk aku
dpt tempat tinggal... klau la aku dpt partime kt restoran
mkanan segera nie mmg untung la kn. dpt la gak cari duet poket
skit. so bole la nk menampung aku, xde r nnt nk m'harap kn  pinjaman dn
duet pa&ma jerk.
[harap-2 aku bernasib baek la ae]
take note:
badan dh pena2 nie. mata dh ngatok tahap giler. otak pun dh xleh nk mikir. so baek aku tdow. harap2 esk nasib aku lebih baek dri ari nie lah yerk... aku berharap sngt moga-2 dapat r slah satu dri keje-2 yang aku mohon tuh. bkn ape, aku kekadang kesian kt family r. tiap2 bulan aku mesti call surh bank in duet. huhhh.. botak ugk la kpala bapak aku lame2 nnt kn.. so better aku berdikari. lagi pun sem nie clas xder r padat mne kn. nnt pandai2 lh aku nk bhagi kn mase tuk study, esmght, clas, tdow dgn keje... doakan moga-2 aku dapat ae.. amin...

Tiada ulasan